Τάι Τσί Χουάν Άνδρος

Στους Ολυμπιακούς αγώνες του Πεκίνου οι Κινέζοι το παρουσίασαν πλάι στην πυρίτιδα, το χαρτί, την τυπογραφία και την πυξίδα σαν ένα απο τα μεγάλα δώρα της χώρας τους στην ανθρωπότητα. Σίγουρα ένας απο τους καλύτερους τρόπους γυμναστικής στο νησί.

Παρουσίαση απο http://taijichuanandros.blogspot.com/

To Tάι Τσι (ή τάι τζι – taiji) είναι μια κινέζικη εσωτερική πολεμική τέχνη
που στηρίζεται πάνω στις αρχές της χαλάρωσης και της απαλότητας τόσο στην εξάσκηση όσο και στην καθημερινή ζωή. Οι αρχές του σχηματίστηκαν εδώ και 2.500 χρόνια από τον ιδρυτή του Ταοϊσμού, Λάο Τσε. Είναι πολύ διαδεδομένο στην Ευρώπη, Αμερική και Ασία και τελευταία έχει γίνει αρκετά γνωστό και στην Ελλάδα.

Οι περισσότερος κόσμος το εξασκεί σήμερα σαν άσκηση για καλύτερη υγεία και για την αντιμετώπιση του στρες. Επειδή οι κινήσεις του είναι αργές και ήπιες είναι προσιτό σε άτομα όλων των ηλικιών καθώς δεν καταπονεί το σώμα και απαλύνει τους μυϊκούς πόνους. Οι αργές και απαλές κινήσεις του κρύβουν αρκετή δύναμη, ζωντάνια και γρήγορση.

Η φιλοσοφία του βασίζεται πάνω στις αρχές του yin (γιν) και του yang
(γιάνγκ) τις δύο αντίθετες δυνάμεις. Οι φόρμες του Τάι Τσι είναι συγκεκριμένες κινήσεις που εκφράζουν την δύναμη της ζωής που συνεχώς αλλάζει και κυλάει. Ο σταθερός ρυθμός επιτρέπει στο υποσυνείδητο να ησυχάσει και να συγκεντρωθεί. Η βασική εκπαίδευση του περιλαμβάνει εκμάθηση των κινήσεων, διόρθωση και εκλέπτυνση για αρκετό χρόνο ώστε να ανοίξει και να καλλιεργηθεί η εσωτερική
ενέργεια που στα κινέζικα ονομάζεται chi (τσι).

Το Τάι Τσι βοηθάει στην ανάπτυξη της εσωτερικής ενέργειας δυναμώνοντας το σώμα με έναν ήπιο τρόπο . Συμβάλλει στην ηρεμία του νευρικού συστήματος, τοάνοιγμα της αναπνοής και την καλύτερη κυκλοφορία του αίματος. Βελτιώνει παθήσεις του μυοσκελετικού συστήματος βοηθάει στην αϋπνία και λειτουργεί σαν προληπτική άσκηση για διάφορες ασθένειες. Αναπτύσσει την υπομονή και εμπιστοσύνη του εαυτού. Αναζωογονεί το Σώμα, Νου και Πνεύμα, βοηθάει στην κατάθλιψη, μειώνει το στρες, βελτιώνει την συγκέντρωση και τη διαίσθηση και εξισορροπεί τα συναισθήματα.

Είναι μία άσκηση που μπορεί να εξασκηθεί ανεξαρτήτως ηλικίας, έως και τα βαθιά γεράματα.Σαν πολεμική τέχνη (για όσους θέλουν να εξασκήσουν αυτή του την πλευρά) δίνει ελαστικότητα και ευλυγισία στο σώμα χωρίς τον φόβο εξωτερικών τραυματισμών και δυναμώνει το σώμα. Η κάθε του κίνηση είναι και μία τεχνική αυτοάμυνας που κατά την εξάσκησή του, ο νους είναι ήσυχος αλλά ξύπνιος και κατευθύνει το σώμα. ‘Ετσι επιτυγχάνεται μια ενότητα ηρεμίας και κίνησης. Το μάθημα διαρκεί 1ώρα και μισή, δύο (2) φορές την εβδομάδα.

Μοιράσου