Η Άνδρος στο Διεθνές Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Η αφήγηση της Μαρίνας Καραγάτση για την τριετή παραμονή της στην Άνδρο στα τέλη της δεκαετίας του 1970 και η γνωριμία της με τον άγνωστο κόσμο του νησιού όπως απεικονίζεται στο φωτογραφικό της φακό της. Ένα ντοκιμαντέρ από την Κινηματογραφική Λέσχη Άνδρου με τη συλλογή και ψηφιοποίηση ερασιτεχνικών φιλμ 8mm και super8 της εποχής.

Η Άνδρος της Μαρίνας Καραγάτση / Βαγγέλης Λουκίσας

andros_by_marina_karagatsi

Προβολές
TONIA MARKETAKI:
Κυριακή, Μαρτίου 13, 2016 – 20:00 | ID:236
Αγορά
FRIDA LIAPPA:
Τρίτη, Μαρτίου 15, 2016 – 15:30 | ID:444

Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Λουκίσας
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Βαγγέλης Λουκίσας
Μοντάζ: Βαγγέλης Λουκίσας
Ήχος: Βαγγέλης Λουκίσας
Παραγωγή: Κινηματογραφική Λέσχη Άνδρου
Φορμά: DigiBeta Έγχρωμο-Ασπρόμαυρο
Χώρα Παραγωγής: Ελλάδα
Διάρκεια: 15′
Έτος Παραγωγής: 2015
Παγκόσμια εκμετάλλευση: MPM Film, France T. +33 6 4505 9110 rmonastier@mpmfilm.com
Όσοι ενδιαφέρεστε μπορείτε να προμηθευτείτε και το βιβλίο της Μαρίνας Καραγάτση “Διαδρομές στην Άνδρο του ’70 με τη Μαρίνα Καραγάτση” με σχετικό υλικό. Η σχέση της Μαρίνας Καραγάτση με την Άνδρο χρονολογείται από παλιά. Ένα καλό ξεψάχνισμα του Δικτύου αποκαλύπτει νεανικές φωτογραφίες της, παρέα με τον Οδυσσέα Ελύτη, στο νησί κάπου στα μέσα της δεκαετίας του ’50. Ακόμα και η επαγγελματική σταδιοδρομία της –η Μαρίνα Καραγάτση έχει σπουδάσει Ιστορία-Αρχαιολογία- οφείλει πολλά στο κυκλαδίτικο νησί στο οποίο αφιέρωσε τρία έργα της: «Λίθινες εικόνες της Άνδρου», 1990, «Μαρμάρινα τέμπλα στην Άνδρο τον 19ο αιώνα», 1993, «Κτητορικές πλάκες της Άνδρου», 1996.

 
Προϊόν αυτής της σχέσης είναι και το τελευταίο έργο της συγγραφέως–φωτογράφου για την περίσταση με θέμα το αγαπημένο της νησί. Η Μαρίνα Καραγάτση, λοιπόν, επέλεξε από το πλούσιο αρχείο της φωτογραφίες τραβηγμένες στα τέλη της δεκαετίας του ’70 – αρχές δεκαετίας του ’80- που παρουσιάζουν μια Άνδρο ανέγγιχτη ακόμα από τις αλλαγές που μετέβαλλαν ριζικά το τοπίο της Ελλάδας τα επόμενα χρόνια. Προϊστορικά αλώνια, βόδια που οργώνουν, σπίτια και ανθρώπους που μοιάζουν βγαλμένοι από τις σελίδες της ιστορίας.Η ματιά της φωτογράφου μαρτυρά τρυφερότητα και γνώση του αντικειμένου, το φολκλόρ απουσιάζει ο σεβασμός περισσεύει. Ένα βιβλίο που αξίζει να αποκτήσετε.

 

ΠΗΓΗ: tdf.filmfestival.gr, tospirto.net

Μοιράσου